PRZEPISY

Rabarbar…słów kilka

Rabarbar jest znakomitym dodatkiem do soków np z malinami, a także do placków drożdżowych czy drożdżówek. Znany jest także kompot z rabarbaru. Roślina ta może być także wykorzystywana do produkcji wina owocowego. Możemy go także jeść na surowo z cukrem. Ma kwaskowaty smak. Zawiera żelazo,kwas jabłkowy i kwas szczawiowy wskutek czego usuwa wapń z organizmu i może prowadzić do powstawania kamieni nerkowych. Występowały przypadki zatrucia rabarbarem które kończyły się śmiercią. Występuje wiele gatunków rabarbaru.

Na 100g rabarbaru przypada 21 kalorii, jest więc naprawdę niskokaloryczny. I jak to zwykle bywa, to dodanie do niego cukru podnosi jego kaloryczność. Zawiera sporo fitoskładników, poliefenole, minerały oraz witamin (A, C, E, potas, fosfor, wapń, magnez, kwas foliowy). Podczas obróbki cieplnej uwalnia się rapontygenina o właściwościach antynowotoworowych – dlatego rabarbar jest wtedy najlepszy. Zawiera dużo błonnika, który pomaga w pracy przewodu pokarmowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *